My First Blog

Daisypath Friendship tickers

Friday, June 8, 2012

Pemergian SI Abang Ku~ T_T (2)

Lepas aku tahu apit accident aku terus bergegas balik rumah n terus tukar bju.. aku hanya sempat ambil brang2 yg aku mampu wa je.. org kte sehelai sepinggang.. Eca pon terus bawa kete pergi hospital muar.. apabila sampai di hospital muar aku pon msuk... kat situ aku nampak atok,abah,mak,kak long,eca,angah n sedara mara.. aku tengok ade yg tgh bace yassin n menangis.. aku tanyer ijam apit kt ner pastu ijam ckap apit kat RED ZONE.. aku tanyer ijam red zone tu tempat aper??? ijam kte tempat tu bahaya.. aku mula rasa berdebar... lepas beberapa jam dah nk masuk magrib aku pon gi rumah atok... sembahyang n bace yassin..  beberapa hari kemudian, apit di masukkan di ICU.. mak kate dier dah ok sikit.. aku  n sedara mara x la rasa risau sagat.. pastu aku ambil cuti 2 minggu.. padahal aku nak amik UPSR.. ermm terpaksa tinggalkan pelajaran... selepas seminggu mak n abah pergi hospital, doktor cakap otak apit dah x berfungsi.. semua org terkejut... semua mula menitiskan air mata dengan sekelip mata.. 





Seminggu kemudian..




Abg Apit Pulang kerahmatuallah.. Kesedihan selepas diberitahu abg sdah tidak bernyawa sgt la mengancam diriku yg lemah ini.. Ketika itu hanya Tuhan saje yg thu cm ner Nana rse.. Tme tu Sentappp yg teramat sgt!! Apit ddikebumikan keesokkan harinya sbb dah Maghrib.. 




Esoknye...




Nana bangun sbb dikejut oleh kakak.. Mse tgahari orang dah mle dtg untuk mengapankn abg..
time tu Nana x sanggup nk  tgk sbb Nana terlalu sebak n hati ni masih lom dpt trime hakikat bahwa abg dh pergi.. tpi mak ckp ' Tak pe dik lepaskn je abg Pit.. kite kne redha atas pemergian die.. Allah pon lgi sygkn die' ... Nana hanye mampu mnahan air mte yg berjurai2 n cube tuk mnerime hakikat.. petang tu abg pon dikebumikan.. Alhamdulilah selesai sudah.. time tu redup je.. syukur sgt2.. 
Sekian saja dari saya.. XOXO N


No comments:

Post a Comment